Od 1 stycznia 2017 r. pracodawców obowiązują nowe zasady
wydawania świadectw pracy. Zmiana jest częścią pakietu ułatwień dla
przedsiębiorców i ma na celu doprecyzowanie przepisów związanych z wystawianiem
świadectw pracy. Jest ona także korzystna dla zatrudnionych.
Zgodnie z nowymi regulacjami, pracodawca ma obowiązek
wydania świadectwa pracy, jeżeli nie będzie chciał ponownie zatrudnić
pracownika w ciągu najbliższych 7 dni. Jeśli natomiast pracownik otrzyma ponowne
zatrudnienie, świadectwo pracy należy wystawić na wniosek pracownika. Taki
zapis pozwala na jasne i precyzyjne wskazanie, kiedy obowiązek wydania
dokumentu istnieje po stronie pracodawcy. Według ekspertów, podobne
doprecyzowanie przepisów to krok w dobrym kierunku. Pozwala zarówno firmom, jak
i pracownikom, sprawnie poruszać się wśród regulacji prawnych.
Świadectwo pracy jest bardzo ważnym dokumentem, niezbędnym
przy podejmowaniu kolejnego zatrudnienia w nowym miejscu pracy. Na jego
podstawie ustalane są także uprawnienia emerytalno-rentowe. Świadectwo pracy to
również dokument niezbędny do rejestracji w urzędzie pracy.
Źródło: IAR