Aktualność "Jak wydawać świadectwo pracy? "

Od 1 stycznia 2017 r. pracodawców obowiązują nowe zasady wydawania świadectw pracy. Zmiana jest częścią pakietu ułatwień dla przedsiębiorców i ma na celu doprecyzowanie przepisów związanych z wystawianiem świadectw pracy. Jest ona także korzystna dla zatrudnionych.

Zgodnie z nowymi regulacjami, pracodawca ma obowiązek wydania świadectwa pracy, jeżeli nie będzie chciał ponownie zatrudnić pracownika w ciągu najbliższych 7 dni. Jeśli natomiast pracownik otrzyma ponowne zatrudnienie, świadectwo pracy należy wystawić na wniosek pracownika. Taki zapis pozwala na jasne i precyzyjne wskazanie, kiedy obowiązek wydania dokumentu istnieje po stronie pracodawcy. Według ekspertów, podobne doprecyzowanie przepisów to krok w dobrym kierunku. Pozwala zarówno firmom, jak i pracownikom, sprawnie poruszać się wśród regulacji prawnych.

Świadectwo pracy jest bardzo ważnym dokumentem, niezbędnym przy podejmowaniu kolejnego zatrudnienia w nowym miejscu pracy. Na jego podstawie ustalane są także uprawnienia emerytalno-rentowe. Świadectwo pracy to również dokument niezbędny do rejestracji w urzędzie pracy.


Źródło: IAR


DATA PUBLIKACJI: 2017-01-11 » Posostałe aktualności
podatki
fax (61) 850 13 61
tel. (61) 852 85 06
Kancelaria Doradcy Podatkowego NI&KU :: Poznań: : VAT :: PIT :: CIT :: Podatki :: ZUS-y :: Kadry :: Płace :: Obsługa Księgowa :: Doradztwo :: Porady
Powered by mAdmin & mDoradca
Projekt i wykonanie BerMar multimedia