Aktualność "Światowy Dzień Konsumenta"

15 marca to Światowy Dzień Konsumenta. Z tej okazji Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomniał o prawach seniorów, którzy szczególnie narażeni są na nieprawidłowości i próby wyłudzeń.

Najczęstsze problemy, z jakimi borykać się muszą starsi konsumenci, to nieprawidłowości w umowach zawieranych podczas wizyty handlowca w domu seniora czy podczas prezentacji towarów. Prawa konsumentów podczas domowych wizyt najczęściej naruszają firmy telekomunikacyjne. W 2016 r. wydano 13 decyzji stwierdzających podobne nieprawidłowości, a w tej chwili trwa 14 kolejnych postępowań.

Niedozwolone działania mają miejsce również podczas pokazów pościeli czy sprzętów gospodarstwa domowego, których celem jest sprzedaż. Uczestnicy takich spotkań często nie są informowani o konieczności dokonania zakupu i utrudniają odstąpienie od umowy w czasie 14 dni.

Seniorzy skarżą się natomiast na zbyt małą czcionkę w umowach i niezrozumiały język, a także liczne odwołania do zewnętrznych dokumentów. Duży stres u starszych osób powodują natomiast agresywne działania windykacyjne podejmowane przez przedsiębiorców lub zatrudniane przez nich firmy. Ten fakt również jest często zgłaszany do UOKiK.


Źródło: IAR


DATA PUBLIKACJI: 2017-03-15 » Posostałe aktualności
podatki
fax (61) 850 13 61
tel. (61) 852 85 06
Kancelaria Doradcy Podatkowego NI&KU :: Poznań: : VAT :: PIT :: CIT :: Podatki :: ZUS-y :: Kadry :: Płace :: Obsługa Księgowa :: Doradztwo :: Porady
Powered by mAdmin & mDoradca
Projekt i wykonanie BerMar multimedia