Firma posiada rachunek bankowy, na którym ma limit kredytowy w wysokości 40 tys. zł. Na dzień bilansowy nadal pozostała do wykorzystania cała ta kwota, dlatego nie zostanie ona ujęta w bilansie. Czy należy zawrzeć jakieś informacje w informacji dodatkowej?
Doradca podatkowy wyjaśnia, że dodatkowe informacje i objaśnienia mają uzupełniać i uszczegóławiać (liczbowo oraz opisowo) dane z poszczególnych części składowych sprawozdania. Te dodatkowe informacje mają na celu wzbogacenie materiału źródłowego, zaprezentowanie danych szczegółowych co do scalonych kwot, rozszerzenie danych liczbowych o informacje istotne dla sytuacji ekonomicznej jednostki, tak by roczne sprawozdanie finansowe jednostki przedstawiało rzetelnie i jasno sytuację majątkową i finansową oraz wynik finansowy jednostki.
Należy się zastanowić czy informacja o niewykorzystanym limicie powinna zostać ujawniona w dodatkowych objaśnieniach, w pozycji: Inne informacje uznane przez jednostkę za istotne. Ta pozycja uzupełniana jest wówczas, gdy jednostka uzna to za celowe. Ma służyć przedstawieniu realistycznego wizerunku sytuacji ekonomicznej jednostki.
Informacja o niewykorzystanym limicie kredytowym mogłaby być uznana za celową, jeśli jednostka ta ma na koniec okresu sprawozdawczego otwarte zobowiązania wobec dostawców. Pozwoliło by to ocenić politykę nieregulowania zobowiązań w stosunku do partnerów biznesowych.
Źródło: GP